sobota, 4 maja 2019

Programy do faktur

Od kilku lat korzystałem z programu do faktur ifirma.pl. Bardzo dobry system, ładne faktury i do tego za darmo... ale do 10 faktur miesięcznie. Moja firma rozwija się i ostatnio okazało się, że 10 faktur to za mało. Był więc pretekst do porównania aktualnych ofert dotyczących programów do fakturowania. Poniżej przedstawiam wyniki moich poszukiwań.
  • ifirma.pl - mój dotychczasowy program do fakturowania, z którego jestem zadowolony. Jego podstawowe zalety to dostęp on-line i ładne faktury. System bezpłatny dla firm, które wystawiają do 10 faktur miesięcznie. W wersji bezpłatnej nie ma możliwości wygenerowania pliku JPK_FA. Jeśli potrzebna jest większa ilość faktur, to roczny abonament kosztuje 123 zł brutto.
  • fakturaxl.pl - ładne faktury podobne do ifirma, dostęp on-line, program wyjątkowo przejrzysty, ale wg mnie jego największą zaletą jest możliwość wygenerowania księgi przychodów i  rozchodów na podstawie wprowadzonych faktur. Można wprowadzać również faktury kosztowe i inne dokumenty. Automatycznie wygenerowana KPiR podlega dalszej edycji. Numeracja KPiR niestety tylko roczna. Są też ewidencje VAT i ewidencja przychodów dla ryczałtu. To wszystko za 12 zł miesięcznie lub 118 zł rocznie (brutto).  Klikając tutaj uzyskasz 30% zniżki na pierwszy zakup. Do 10 dokumentów miesięcznie program jest bezpłatny. 
  • chmurafaktur.pl - dobry wybór, jeśli potrzebujesz tylko faktur. Dostęp on-line, przejrzystość i do tego za darmo bez limitu wystawionych dokumentów.
  • fakturowo.pl - dobry program on-line, wystawione faktury i inne dokumenty (a jest ich naprawdę wiele) automatycznie wchodzą do księgi przychodów i rozchodów.  Niestety KPiR nie podlega późniejszej edycji. W czasie testowania programu, nie poradziłem sobie z wyłączeniem księgowania faktury wystawionej do paragonu (aby nie księgować przychodu dwukrotnie). Program posiada także ewidencje VAT i ewidencję przychodów dla ryczałtu. Koszt 50 zł brutto na rok, 3 miesiące gratis.
  • e-mikrofirma - program Ministerstwa Finansów, ale... nie udało mi się go znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Finansów. Odnalazłem go na innych stronach, zainstalowałem i szybko porzuciłem. Dlaczego? Ten program nie umożliwia wprowadzenia danych nabywcy łącznie z danymi odbiorcy!
Na najbliższy rok wybrałem  fakturaxl.pl ze względu na integrację z KPiR.


44 komentarze:

  1. W zestawieniu myślę że powinien znaleźć się program do faktur Faktura Small Business: https://www.mega-tech.com.pl . To bardzo przejrzysty i prosty program do fakturowania. Ma wiele przydatnych funkcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ifirmy korzystałem przez pewien czas, dość intuicyjny program, jak najbardziej się sprawdzi. Miałem jednak wtedy dość małe doświadczenie z księgowością i wolałem mimo wszystko zainwestować w biuro rachunkowe które się zajmuje u mnie całą rachunkowością.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja korzystam z infakt i jestem zadowolona z jej działania

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zestawienie. Ja jednak nie mam kompletnie głowy do samodzielnego wystawiania faktur, dlatego korzystam z pomocy biura rachunkowego wrocław. Mam pewność, że wszystko jest zrobione poprawnie i z należytą starannością.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne programy! Ja właśnie jestem w trakcie zakładania mojej pierwszej działalności. Nie mam tylko gdzie jej zarejestrować, więc poszukałam trochę w sieci i znalazłam wirtualne biura INSPIRE.
    Korzystał ktoś z was z takich usług? Wydaje się to spoko opcją :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszał może ktoś o takich rozwiązaniach informatycznych jak CRM/WMS/ERP? Zastanawiam się nad inwestycją i dobrą ofertę mają w https://sente.pl/teneum/crm/podstawowe-informacje. Korzystał ktoś może z ich usług i może się wypowiedzieć? Albo ogólnie o takich oprogramowaniach, czy mają one sens i są rentowne?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. W naszej firmie do fakturowania używamy oprogramowania Connecto. Wystawianie faktur za pomocą programu jest bardzo wygodne i proste w obsłudze https://www.connecto.pl/fakturowanie-prostsze-niz-myslisz/. Takie rozwiązanie pozwala też wyeliminować większość niepotrzebnej papierologii, co wpływa na bezpieczeństwo pracy oraz wyeliminowanie ryzyka związanego z zaginięciem ważnych dokumentów firmowych.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć Marek,

    dzieki wielkie za streszczenie. Nie ukrywam, że jestem na etapie małej cyfryzacji swoje przedsiębiorstwa wiec kazda pomoc sie przyda:) Mialem juz pare wzlotow i upadkow pod tym kontem. Najciezej jest cos zrobic w chwili kiedy w firmie duzo sie zmienia i system zwyczajnie nie nadarza za zmianami:) Ostatecznie trafiłem na:sente i jestem zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wpis, ja jednak wole korzystac z tradycyjnej ksiegowosci :) Od dluzszeggo czasu korzystam z uslug Edyty Cyburt - kadry i płace wrocław i musze przyznac, ze jestem bardzo zadowolona z tej wspolpracy! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Decydując się na założenie firmy, warto pomyśleć o podpisie elektronicznym. Daje on możliwość podpisywania umów, faktur, czy ofert handlowych bez konieczności własnoręcznego składania podpisu – wszystko realizowane jest elektronicznie, a dokumenty z e-podpisem pozwalają finalizować ważne przedsięwzięcia bez konieczności wychodzenia z biura.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe zestawienie programów do faktur. Będzie to dobre rozwiązanie dla osób już z jakimś doświadczeniem w prowadzeniu firmy. Ja natomiast uważam, że przy pierwszej, nowej firmie warto skorzystać z pomocy jakiegoś sprawdzonego biura rachunkowego. Ja podpytałem wśród znajomych o usługi rachunkowe w Rzeszowie, z których też później skorzystałem i nadal korzystam. Warto, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny wpis. Dobry program do faktur to podstawa w prowadzeniu firmy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny artykuł, bardzo pomocny przy wyborze odpowiedniego systemu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie programy rzeczywiscie moga bardzo pomoc:) Wiem bo sami korzystamy i sobie chwalimy. Bez nich naprawde ciezko byloby cos ogarnac. Choc jak wiadomo aktualnie jest ciezko z rpwoadzeniem firmy... Dla tych co nie widzieli jeszcze to polecam zapoznac sie z tym: https://spolka.org/koronawirus-pakiet-oslonowy-dla-firm/ moze to troche pomoze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdecydowanie brakuje w tym zestawieniu programu Melpe, które dopiero w tym roku weszło na rynek. Zalety: biała lista podatników, faktury w 4 językach, możliwość prowadzenia wielu firm z jednego konta. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. Każde rozwiązanie, które rzeczywiście wpływa na lepsze funkcjonowanie firmy jest bardzo pomocne. Sam niedawno tego doświadczyłem, gdy firma, w której pracuję zdecydowała się na wdrożenie oprogramowania TETA Unit4. Pozwoliło to znacznie skrócić czas wielu procesów, przez co możemy zająć się tymi naprawdę ważnymi z większą uwagą

    OdpowiedzUsuń
  19. zainspirował mnie ten wpis dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Na stronie The Story znalazłam artykuł na ten temat. Podaję link, jakby ktos chciał przeczytać https://thestory.is/pl/journal/ocr-faktur-jaki-program-wybrac-o-tym-co-sprawdzi-sie-najlepiej/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy i pomocny artykuł. Dodatkowo polecam Melpe.

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie programy są niezwykle pomocne w prowadzeniu księgowości

    OdpowiedzUsuń
  24. Super wpis. Pomocne wskazówki

    OdpowiedzUsuń
  25. Samo wystawienie faktury to dopiero połowa sukcesu, jeszcze żeby klient na czas ją opłacił. Spóźnienia nawet o kilka dni znacznej części kontrahentów i cash flow firmy mocno zachwiane. Jeśli szukacie sposobu żeby tego uniknąć to polecam https://monpay.pl/ . Sprawdzona platforma do monitorowania należności. Pozwala zaoszczędzić czas i realnie przyczynia się do poprawy spłacalności należności.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawy artykuł. Warto również zadbać o dobry program antywirusowy

    OdpowiedzUsuń
  27. Sprawdzę te programy, któryś na pewno mi podejdzie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnego przedsiębiorstwa. To właśnie dla takich ludzi powstała aplikacja https://onepower.app/. Warto zapoznać się z jej funkcjami.

    OdpowiedzUsuń
  29. Księgowość to nie jest łatwa sprawa, trzeba mieć dużą wiedzę i na bieżąco sprawdzać przepisy które się zmieniają. Dlatego jak prowadzę firmę to współpracuję z https://wzpartners.pl/oferta/e-ksiegowosc/, w dużej mierze oni prowadzą księgowość w formie elektronicznej dlatego to i dla mniej mniej pracy przy szykowaniu dokumentów.

    OdpowiedzUsuń
  30. W wielu dziedzinach życia korzystamy z nowoczesnych ułatwień. W każdej firmie oczywistą czynnością jest wystawiania faktur. Nawet do tego wymyślony został program usprawniający. Na stronie http://szybkafaktura.pl/ znajdziecie więcej informacji na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  31. Polecam również sprawdzić: https://www.saldeosmart.pl/ksef Póki co, słyszałam same dobre opinie na jego temat.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobry program do faktur to podstawa przy prowadzeniu firmy.

    OdpowiedzUsuń
  33. Prowadzenie biznesu w Polsce wcale nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Dlatego uwazam, że warto czytać jak najwięcej na temat działalności. Mogę wam polecić ten blog https://adrianpakulski.pl/ Znajdziecie tam dużo wiedzy i inspracji.

    OdpowiedzUsuń
  34. W zestawieniu brakuje mi programów Mega-Tech: https://www.mega-tech.com.pl/porownanie-programow-do-faktur/

    OdpowiedzUsuń
  35. Korzystanie z programu do faktur jest zdecydowanie wartościowe i pozwala na usprawnienie procesu wystawiania faktur oraz kontrolowanie płatności. Program do faktur oferuje wiele korzyści.

    OdpowiedzUsuń
  36. Zgadzam się, że korzystanie z programu do wystawiania faktur jest bardzo wygodne i ułatwia prowadzenie biznesu. Można w łatwy sposób zarządzać fakturami, klientami i produktami. Co więcej, wiele programów oferuje dodatkowe funkcje, takie jak automatyczne przypomnienia o płatnościach czy integracje z systemami księgowymi.

    OdpowiedzUsuń
  37. Dobry program do faktur pozwala zaoszczędzić masę czasu. A w połączeniu z odręcznym podpisem elektronicznym umożliwia wygodną i szybką pracę. Świetnie, że powstają kolejne narzędzia ułatwiające pracę. Myślę, że w takim zestawieniu na pewno ktoś znajdzie coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo fajnie, że tak prosto można założyć firmę :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Odkryj topowe konta firmowe dzięki naszemu rankingu. Znajdź idealne rozwiązanie dla Twojego biznesu. Efektywne i dostosowane do potrzeb konta firmowe na wyciągnięcie ręki! https://www.bank-ranking.pl/ranking-kont-firmowych

    OdpowiedzUsuń
  40. Wirtualny adres w Warszawie to idealne rozwiązanie dla biznesów wymagających reprezentacyjnego adresu w stolicy. Umożliwia to firmom posiadanie adresu w prestiżowej lokalizacji, co jest szczególnie korzystne dla tych, którzy nie potrzebują stałego biura. Usługa ta często zawiera zarządzanie korespondencją i usługi sekretarskie, co jest atrakcyjne dla zdalnych przedsiębiorców i małych firm.

    OdpowiedzUsuń
  41. Zapewniamy precyzję i wsparcie w księgowości. Skup się na biznesie, a nasza profesjonalna obsługa finansowa ułatwi Ci codzienne operacje https://kancelariagospodarcza.pl/

    OdpowiedzUsuń
  42. Z pewnością wypróbuje i skorzystam z niektórych z nich https://karbon-sd.pl/

    OdpowiedzUsuń
  43. Nieocenione narzędzia dla samodzielnych przedsiębiorców i małych firm! Programy do faktur ułatwiają życie biznesowe, przyspieszają procesy księgowe i pomagają utrzymać porządek w dokumentacji.

    OdpowiedzUsuń